Nepal 3: Chitwan & India 1: Varanasi en Agra - Reisverslag uit Agra, India van Ross Meij - WaarBenJij.nu Nepal 3: Chitwan & India 1: Varanasi en Agra - Reisverslag uit Agra, India van Ross Meij - WaarBenJij.nu

Nepal 3: Chitwan & India 1: Varanasi en Agra

Door: RvdMeij

Blijf op de hoogte en volg Ross

09 Maart 2017 | India, Agra

Wachtende op mijn visum voor India wezen wild water raften, een te drukke nationale feestdag Maha Shivarati in Kathmandu gevierd en mij paar dagen in het Chitwan National Park vermaakt. Bij mijn hotel in Chitwan vertelde de eigenaar over dieren als neushoorns en olifanten, die in de avond wel is een bezoekje komen brengen. De volgende dag klopte hij om 10 uur 's avonds op mijn deur, omdat een nijlpaard van de groentetuin gebruik maakte. In Chitwan zag ik ook vele krokodillen langs de rivier, het wassen van de olifanten en mij bang laten maken om de jungle in te gaan. Wilde olifanten hebben namelijk al aardig wat mensen vermoord, soms vallen krokodillen de bootjes aan, er krioelen slangen door het bos en de tijgers, neushoorns en luipaarden schijnen ook geen lieverdjes te zijn. Een walking jungle tour onder leiding van twee met bamboestokken bewapende gidsen en een kanotocht door de krokodillenrivier leek mij dan ook een goed idee. Gelukkig werkte de instructie van de jungle gidsen erg geruststellend. Wij moesten:
- Één kilometer rennen voor een olifant.
- Een tijger in de ogen kijken, 20 meter achteruit lopen en dan rennen.
- Bij een neushoorn in een boom klimmen of achter een grote boom staan.
- Tegen elkaar staan en veel geluid maken om een beer weg te jagen.
Uiteindelijk de dag veilig doorgekomen, ondanks de confrontatie met drie neushoorns.

Na een bus van zeven uur weer in Kahtmandu aangekomen, paspoort met daarin het visum van India opgehaald en 20 uur in de bus om ten slotte in de Indiaanse stad Varanasi te verschijnen. In deze stad wist ik door 5 rondleidingen van mijn hostel enigszins aan de cultuurschok te wennen. Tuk-tuks, fietstaxi's en auto's slalommen hard toeterend langs de op straat staande en liggende heilige koeien. Op de drukke markten vind je een explosie van cultuur in de hoeveelheid en diversiteit van onder andere het eten, drinken en specerijen. Bij het drinken van een lassi op de markt tilden mannen een lijk rennend voorbij. Een dag later zag ik vanuit een bootje hoe lijken op een houtstapel worden verbrand. Familieleden gooiden als eindritueel een verbrand stuk van het hart bij de man of een bot van het dijbeen van de vrouw in de heilige rivier de Ganges. Na vier dagen Varanasi wachtte ik op het perron voor de trein naar Agra, waar een aap over de golfplaten van het perron naast mij liep en koeien op elk perron te vinden waren. Tegen een man uit mijn hostel met 12 uur vertraging zei ik dat alles typisch India was. De cultuurschok leek ik al redelijk te boven. Eenmaal in Agra verder gecultuurd door de Taj Mahal te bekijken.

Advies gevraagd! De hoeveelheid oude cultuur in India is echt enorm. Wie heeft er een tip voor een goed boek om meer over de zijderoute en/of andere cultuur van India te weten te komen?

  • 09 Maart 2017 - 13:29

    Bob Van Der Meij:

    Jeetje Ross wat een verhaal weer!
    Je had beloofd geen enge dingen meer te ondernemen! Niet helemaal gelukt lees ik! Maar nu ik weet dat alles oke is vind ik het prachtig! x

  • 09 Maart 2017 - 16:43

    Annette:

    Hoi Ross
    Weer een genot om te lezen wat je allemaal beleefd ,heel interessant .
    Ja gaat enge belevenissen niet uit de weg maar goed dat we niet alles weten , maar achteraf horen dat alles goed is afgelopen

  • 09 Maart 2017 - 18:02

    RvdMeij:

    In Nepal heb ik mijn grenzen opgezocht. Inmiddels ken ik ze wel. De rest van de trip ga ik geen gekke dingen meer doen.

  • 09 Maart 2017 - 22:24

    Mar Van Der Plas :

    Ross wat heb ik genoten van je verhaal wat beleef je veel lekker enieten wacht op je volgende verhaal lieve Gr oma

  • 11 Maart 2017 - 18:20

    Floor:

    Niet gaan zwemmen hoor tussen de krokodillen. Wel mooi hoor!


  • 14 Maart 2017 - 11:13

    Desirée:

    Hoi Ross, Ik moet nog een vakantie boeken. Eén ding weet ik zeker, India wordt het niet. Spannend klinkt het wel en zeker niet saai. Blijf goed opletten want het is een land vol verrassingen :) . Nog veel plezier. Groeten Desirée


  • 17 Maart 2017 - 20:26

    RvdMeij:

    Zwemmen met de krokodillen achterwege gelaten. Wel met verbazing gekeken hoe lokale mensen door het water liepen en kinderen vanuit het bootje met het water zaten te spelen. Het voelt inderdaad niet echt als een vakantie, maar eerder een land waar er gegarandeerd gekkigheden op je afkomen. Binnenkort hoop ik in met stranden gevulde Goa te komen. Misschien toch nog een vakantiegevoel in India.

  • 20 Maart 2017 - 16:09

    Sonja:

    Hoi Ross, wat een spannend verhaal weer! Die cultuurschok kan ik me heel goed voorstellen!
    Veel plezier op je verdere reis door India!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ross

De reis start op 3 oktober in Sint-Petersburg. Vanaf daar zal de trein mij de komende maanden door Rusland, Mongolië en China loodsen. Met reisverslagen, foto's en video's houd ik jullie graag op de hoogte.

Actief sinds 30 Sept. 2016
Verslag gelezen: 744
Totaal aantal bezoekers 101642

Voorgaande reizen:

30 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

30 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: