Nepal deel 1: Kathmandu & de vallei van Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ross Meij - WaarBenJij.nu Nepal deel 1: Kathmandu & de vallei van Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ross Meij - WaarBenJij.nu

Nepal deel 1: Kathmandu & de vallei van Kathmandu

Door: RvdMeij

Blijf op de hoogte en volg Ross

27 Januari 2017 | Nepal, Kathmandu

Na de vlucht van Lhasa naar Kathmandu in een andere wereld beland. Van China naar Nepal, van geen bomen naar een jungle, van onaardige mensen naar vriendelijke, van een rustige naar een chaotische omgeving, van handgebaren naar Engels en ga zo maar door. Het vegetarische eten is ook een verbetering. Door onder andere de slacht van de yak in Mongolië mee te maken, eet ik bijna geen vlees meer, en in Nepal is deze levenswijze stukken makkelijker uit te voeren. In deze nieuwe wereld heb ik mij lopend door de smalle straatjes, met een tempel om elke hoek, goed kunnen vermaken.

Met behulp van een Trek mountainbike door de vallei van Kathmandu gecrost. De vijfdaagse heuvelachtige route Kathmandu - Chisapani - Nagarkot - Dulikhel - Namo Buddha - Kathmandu had zo goed als altijd zicht op de rijstvelden en de bergketen van de Himalaya. Langs de wegen vielen de huisjes met geiten, kippen en runderen op, boeren die het land met een soort sikkel omploegden, oude vrouwen die manden op hun rug droegen door middel van een band op het voorhoofd, de schade door de aardbeving uit 2015 en de veelvuldige hello's en namastes. De speciaalste ervaring was om één dag in Namo Buddha tussen de monniken in een boeddhistisch klooster te leven.

Door hard te rennen zweefde ik als paraglider 20 minuten door de lucht. Net als bij een vliegtuig was vooral het opstijgen en landen spannend, en in de tussentijd vooral van het uitzicht genoten. (filmpje paragliden kijken = link kopiëren in de browser --> https://drive.google.com/file/d/0Bx-FqLtjJ5xSSEZINVRHMWN3SzA/view?usp=drive_web) The Last Resort was weer een ander gaaf uitzichtpunt met een snelstromende rivier in een diepe klif. Bij de bungeejump & bungee swing kon ik hier gek genoeg minder van het uitzicht genieten door 160 meter naar beneden van een brug te springen. Na de jumps was de glimlach echter niet meer van mijn gezicht te krijgen. Missie volbracht!

  • 27 Januari 2017 - 11:06

    Bob Van Der Meij:

    Oh oh ook nog bungeejump & swing na paragliden, je durft wel zeg!!
    Mooie foto's weer!

  • 27 Januari 2017 - 13:05

    Herman.van Der Meij:

    Weer genoten van je verhalen wat maak jij een spannende reis. Je zou zo floortje Dessing kunnen opvolgen. Super Groetjes Herman

  • 27 Januari 2017 - 14:29

    Sonja Van Der Peet:

    Hoi Ross, spannende filmpjes en mooie verhalen weer!
    En inderdaad it's in the name! Je zou een goede nieuwe Floortje zijn

  • 27 Januari 2017 - 16:00

    Desirée:

    Wow, ik kreeg er de kriebels van in mijn buik. het filmpje van het paragliden wil helaas niet lukken. Wat heerlijk als mensen vriendelijk zijn, dat maakt alles een stuk aangenamer. Nou Ross, wij gaan vanavond maar weer aan de Hollandse boerenkool met worst [ niet echt vegetarisch :) ].
    Ik wens je nog heel veel avontuurlijk plezier toe en hoop dat er nog veel stukjes volgen.

  • 28 Januari 2017 - 03:38

    Ross:

    Bedankt voor de complimenten! De publieke omroep mag altijd een zak geld naar mij overmaken. Dan praat ik af en toe wel in de camera. Uiteraard zal ik dan ook een aflevering over Zwaanshoek maken. Nepal vind ik wel het meest leefbare land tot nu toe, vooral door de het warme weer, eten en mensen. Ik stap vandaag weer op de mountainbike richting Pokhara. Zin in!

  • 29 Januari 2017 - 10:53

    Mar Van Der Plas :

    Heerlijk genoten van je filmpjes prachtig man wat zal jij genieten dit neemt nieimand je meer af fiets ze vandaag liefs. Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ross

De reis start op 3 oktober in Sint-Petersburg. Vanaf daar zal de trein mij de komende maanden door Rusland, Mongolië en China loodsen. Met reisverslagen, foto's en video's houd ik jullie graag op de hoogte.

Actief sinds 30 Sept. 2016
Verslag gelezen: 768
Totaal aantal bezoekers 101673

Voorgaande reizen:

30 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

30 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: